Pages

Tuesday, January 11, 2011

kita biasa mendengar ibu bapa mendidik anak -anak mereka dengan menunaikan solat, menutup aurat dan perkara-perkara lain dalam agama. tapi ibu bapa lupa mengajar anak untuk berda'wah dan berpolitik. bukankah kesemua perkara ini penting, tapi kita sering menjadi mengasingkan antara kedua perkara ini.

mereka seperti mendapat sindrom down apabila mendengar, anak remaja yang hidup di Ipta atau di sekolah menengah berbicara tentang politik. Yang mereka mahukan cukuplah anak itu berjaya menjadi soleh dan baik, malah boleh berdiam diri melihat anak remaja mereka leka menghadap PS2. katanya golongan anak muda yang suka bersuara menenteng kebatilan, penipuan ini "gila da'wah".

tahun 2o11 merupakan merupakan arus kepada tranfomasi, dari pemikiran yang meleset. Baru sahaja melepasi satu gerbang himpunan mega mahasiswa di kampus sendiri.melihat betapa hebatnya mereka yang terdidik dengan arus da'wah , meletus suara-suara keramat. yang mana mahu pandangan tidak dibiarkan sepi.

biar seribu orang yang datang dengan niat mahu menjatuhkan, mahasiswa tetap akan menjalankan tugas sebagai pendesak kebenaran. Hari ini, merupakan sejarah yang terlakar pada 11.1.11 dan akan terus -mererus melangkah. tiada lagi masa untuk menoleh kebelakang walau sebesar mana kawah metioriet yang jatuh, LANGKAH akan tetap diatur kemas.

malah mahasiswa kian berjiwa besar, walau diri sekecil kuman pun suaranya akan tetap bergaung didengari di setiap pelusuk ruang-ruang vakuam. Bukan mahu menjadi kurang ajar, pada insan yang lebih tua tetapi niat mahu membetulkan kelompongan, kerana mahasiswa kini dan selamanya adalah golongan yang sedar dan peduli.

keramatnya hari ini, mahu memberi ubat pada luka yang dalam supaya tidak menjadi kronik dan parah. Biar perhitungan ini di kira terus ketika hidup, sebelum jasad bertemu roh di akhirat. andai bertemu di akhirat lain pula cara hukuman dan pengadilan, malah lebih dahsyat.

2 comments:

  1. huhu.. aku skg tgh bercita-cita nak wat sebuah buku..
    trifilog da'wah.. dan perang gerila di jalan jihad.
    nti ko bleh lah tlg wat puisi..haha

    ReplyDelete