Pages

Thursday, February 10, 2011

untuk sahabatku..


sahabat,,

kita tak pernah jauh,

tapi kita makin dekat dengan rabitah hati,

kita dekat dengan doa,

doa yang sering berpanjangan,

dlu kita lalai,

tak kenal erti tanggungjawab,

tapi kini kita sibuk dengan amanah,

tapi itu bukan ukuran,

kerana kita masih mengingati,

dalam doa,

moga kita bertemu di syurga,

kerana itu yang terbaik.

dari hilai ketawa,

tapi tiada nilai,

kita sentiasa dekat,

dalam doa,

moga ukhwah kita tak putus,

kerana jarak,

tapi makin utuh,

berkualiti,

untuk islam selama-lamnya,

moga kesedaran sentiasa bersama kita,

andai satu masa aku syahid,

aku akan menanti kalian,

titisan darah syahid sahabat-sahabatku,

kerana kita satu jalan,

demi islam,

sahabat,

dulu kita tak tahu apa tujuan hidup,

tapi kini,

selepas di tarbiyyah,

misi mula berubah,

ujian makin bertalu-talu,

tapi aku tak lupa pada suara-suara yang aku rindu,

zaman kenangan,

mahal dengan kenangan terindah,

tapi demi islam aku gagah jua,

hanya dengan doa penyambung rinduka pada kalian,

bila rindu datang,

aku tangkis dengan doa,

agar kalian juga sentiasa seiring denganku,

meniti jalan perjuangan,

demi ummat,

agar ada yang bisa menyambung,

ku harap ia adalah kalian ,

sahabatku sayang .



No comments:

Post a Comment