Pages

Thursday, July 1, 2010

doa meminta bala pada orang yang zalim

sesiapa sahaja yang menzalimi orang lain,maka akan ada pembalasan Allah ktan mereka yang zae atasnya sekalipun orang yang dizalimi telah pun mati, atau gagal bertindak apa-apa.

Allah tidak lupa perbuatan mereka yang zalim dan di akhirat kelak setiap perbutan mereka akan dibalas oleh Allah tanpa seinci pun yang tinggal.. jika tidak di dunia, akhirat tetap menanti.

sabda nabi SAW:" segala hak akan dibayar pada empunya pada hari kiamat,sehinggakan akan di balas kepada biri-biri yang bertanduk atas perbuatannya pada biri-biri yang bertanduk"
sesungguhnya nasib orang yang dizalimi tidak akan disia-siakan pada hari kiamat kelak. si zalim akan berhadapan dengan mahkamah Allah di mahsyar dan amalan baiknya akan kita perolehi.

sabda nabi SAW: sesiapa yang ada padanya kezaliman terhadap saudaranya (muslim yang lain) spt maruah dan selainnya, mintalah halal pada hari ini sebelum tiba waktu yang tidak ada dinar dan dirham (hari kiamat). sekiranya baginya kebaikan (amal soleh) maka akan di ambil mengikut kadar kezalimannya . jika tiada kebaikan , maka akan diambil dos arang yang di zalimi lalu di tanggung atasnya.

berdasarkan hadis-hadis, nabi SAW pernah berdoa agar Allah mengambil tindakan ke atas musuh-musuh islam

No comments:

Post a Comment